Super sura sunk sAlina

Vad var det som hände?
Från att ha skrattat och haft kul så förvandlades jag till värsta surpuppan!


Det är jag på bilden, tidigt 80-tal, och minen just nu är densamma. Fast klart - jag är äldre med krackelering runt ögon, mun och på pannan.
Jag vet inte hur många gånger jag böjt och rest mig idag, plockat upp, plockat undan, stoppat in, vikt, flyttat på saker och ju mer jag plockade undan desto mer dök det upp. Så jag surnade ihop värre än den suraste citronen och började prata högt och sen slutade det med att jag skrekännu högre.
"Alltså! Från och med nu så kommer jag att slänga allt som finns på golvet när det är läggdags! Lego, teckningar, pysselsaker!" paus "Vill ni ha en glad mamma?
Barnen nickade förstummade över min förvandling.
"Då så - nya regler från och med nu! Är det förstått?"
De nickade igen (vågade inte göra annat)
Klamp, klamp och sen drattade jag ner för de sista trappstegen och blev sittande på golvet med värkande rumpa och tårar i ögonen.
Och vad hör jag då? Fniss. FNISS!!!
Nu sover båda barnen och jag sitter nu framför Morden i midsommer och försöker att inte titta på resten av grejorna som ligger här och där. Såja...såja, andas in, andas ut....

Och så är det fullmånedax också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0