Me, my self and my orchids!

Hej på er,

Med sviter och trötthet efter helgens bravader på akuten så avslutas dagen med sängläge. Jag tänker inte göra många knop. Granen på bottenplan står grön och grann i huset så den kan gott få leva någon dag till innan den kastas ut och gör sällskap med den lilla grannen som blev utslängd igår. Jag prioriterar mig själv helt enkelt. Så varför rubriken ovan? Jo -

Me - mår så där....
My self - undrar om det finns någon tröttare själ än min just nu...
My orchids - jamen där har vi något som verkligen är i full blom och som lyser upp vintermörkret i vårt hem

Jag älskar orchideer! Och ALLA är i full blom just nu. Jag har inte gröna fingrar när det gäller inomhusväxter. Jag är en typiskt Garderobsblommekvinna. Allt som inte behöver vattnas för ofta - det växer som ogräs hos mig. Och tro mig, jag är inte den som donar mycket med mina orchideer heller. De får en skvätt vatten då och då. Jag håller alltså inte på och lyfter dom och sänker ner dom i vatten som det börs. Men spana in dem - visst är de fina:) 



             Ha nu en riktigt fin kväll alla. Jag kommer igen. Var så säkra. Jag är för seg för att tas kål på ;) Och det var som jag skrev på facebook - rastlösheten och humorn hos mig är det bästa tecknet på att jag är på bättringsvägen. Jag kommer att bjuda på diverse Alinabravader under hela 2011, d v s om ni fortsätter att läsa min blogg;)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Galet fina! Ett tecken på att resten av 2011 kommer bli lika vackert och blomma som dessa orkider :)

2011-01-10 @ 19:25:11
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0