Julgransplundring på Leos Lekland

Tidig förmiddag, denna söndag, anordnade Visma Spcs julgransplundring för de anställdas barn. 
Vid 08.18 piiiiiip, slog jag upp mina bruna, eller rättare sagt, min man buffade till mig och sa att klockan var så mycket. Jag vände mig om i sängen och borrade ner huvudet i kudden - då gick det plötsligt upp för mig. 08.18! Men herregud! Jag skulle vara på plats 08.50 senast eftersom det var jag som höll i själva julgransplundringen. Det blev ingen frukost, jag haffsade åt mig ett par kläder, sminkade mig (bara ett öga, för jag glömde det andra, men det tror jag ingen märkte) och körde iväg genom ett blaskigt Växjö mot Leos Lekland. Prick 09.50 piiiip, klev jag in genom dörren.

Här ser mig med gosiga, åh så gosiga Leo. Jag passade på att krama om Leo bakom kulisserna för jag visste i förväg att jag hade konkurens av alla barnen som väntade på att han skulle dyka upp. 


Runt niosnåret började de första förväntansfulla barnen med föräldrar dyka upp och bara tjugo minuter senare hade alla klädhängarna fått sällskap;)


Till och med de minsta har kul på Leos!


Här står superhärliga Malin och förbereder fikat. Det blev många skålar med marängswiss de fick göra inne i köket och marängsvissen blev min frukost. Svissen i all ära men att äta det till frukost = NOT!
  


Sedan blev det tradiotionell dans kring granen och ringdans med Leo i spetsen.


Julgransplundringen avslutades med fiskedamm till alla barnen.
Och då tänker ni så här: Behöver hon poängtera att det var till barnen? Nej, det behöver hon inte, svarar jag, men i skrift ser det bra ut)
Här står nuvarande ägare, Daniel Vacha och hjälper till med fiskedammen.
Och då undrar ni så här: Hon skrev nuvarande, vadå nuvarande? Jo, det är faktiskt så, Daniel ska mot nya utmaningar och från och med 1/2, alltså redan om två veckor blir det nya ägare till Leos Lekland.





Ett stort TACK till Daniel med personal för engagemang och för att vi fick vara på Leos Leland även i år. 

Och ett ännu större TACK till Visma Spcs som årligen anordnar fina julgransplundringar till de anställdas barn! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0