Jag har dansat med Tobias Wallin i Let's dance!

Ikväll är det premiär för Let's dance på tv4 kl 20.00!

Förra året, i mitten av november fick jag en utmaning tilldelad.
- Skulle du kunna tänka dig att anta en utmaning och dansa ChaCha med Tobias Wallin i Let's dance på Jubileumsfesten?
SKULLE JAG KUNNA??? KLART JAG SKULLE!!! Tobias har sedan tidigare varit en av mina favoriter i Let's dance så jag tackar de iblandade för att jag fick äran att dansa med honom.

Jag och en kollega fick träffa och öva in ChaCha dagen innan självaste dansen skulle visas upp. Min kollega fick dansa med vackra Helena Fransson!

Här ser ni mig och Tobias in action!

Vi övade en hel dag på att sätta en dans som skulle vara i ca 3 minuter. Och I JUST LOVED to dance med honom. På bilden ovan sa han till mig på skarpen: Kom igen nu - rör på höfterna!
Och vi övade även in ett hopp som jag kallar för Bensaxen..hahha...den får ni se längre ner i inlägget.
 
En idolbild fick jag också:)

Snygga paret Tobias Wallin och Helena Fransson (som tyvärr inte är med i årets Let's Dance). 

Här ser ni Daniel (min bror) och Helena. De är före detta klasskamrater så det blev ett glatt återseende då min bror och min mamma kom för att se en förhandsvisning av det vi övat in.


Så var det då dags. Konferencier för kvällen var Peter Siepen.


Tobias och Helena började med att visa upp en riktigt fartfylld dans ihop.


Och här entrar jag sceenen...mamma mia. Handsvett var ett faktum. Det får jag alltid när jag är nervös...
     

Här kom den - bensaxhoppet - och jag satte den!!!


  

Så ikväll kl 20.00 tänker jag placera mig i soffan och spana in alla dansparen i 6e säsongen av Let's dance.
Det ska bli riktigt kul att följa Tobias och se honom utveckla sin danspartner Denise Rudberg. I år vill jag se honom ta hem första platsen!!!

Kom igen nu då Tobbie! Jag håller på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0