Gårdagens möhippa - kväll/natt

Ja, då var det dags för att bege sig in i dimman;)


En del badade jacuzzi - alltså - misstänker att ni tolkade mig på ett annat sätt...hahahha....
Därefter satte vi oss till ett vackert dukat bord för att sedan förse oss av den goda maten som var beställd från Coretto.
Vid det laget var jag hungrig som en varg. Jag hade smaskat i mig sju skivor melon och en halv skål chips som förrätt. Åh..det var så gott! Både förrätten och maten hihi.. (jag har faktiskt hållt mig borta från chips sedan början av januari, och abstinensen har kommit och gott - igår UNNADE jag mig CHIPS)
   

Efter att alla stillat sin hunger höll Sandra ett tal som fyllde mångas ögon till tårar. Sandra sjöng en låt av Marie Fredriksson, text Ulf Lundell, och trots att Nina, genom tidigare år, stört sig på att Sandra alltid sjöng fel, fick vi erfara att så inte var fallet numera. Du var så bra Sandra!!! Det är kärlek det! Blod är verkligen tjockare än vatten.

     

Ett annat vackert tal till Nina hölls av hennes svärmor och talet avslutades med att hon fick en ovärderlig gåva, ett släkthalsband i pärlor.


Därefter blev det lekdags. Nina fick sniffa på tre tröjor med förbundna ögon för att se om hon kunde lukta sig fram till Martins doft...


Ja! Visst klarade bruden det galant. Tröja nummer två var Martins!

På bordet placerades det sedan en personlig sak från varje person som var med på möhippan. Nina fick i uppdrag att para ihop saken med personen och berätta historien bakom, till varför just den saken lagts på bordet. 
Vissa var givna, vissa var kluriga...speciellt då det kom till handspriten ;)

Slutligen delades vi in i grupper om tre för att försöka ta hem äran i musikquizen som Lisa höll i.
Riktigt klurigt quiz Lisa, riktigt genomtänkt och riktigt kul x 2....

...eftersom vårt lag vann!!!

Behöver jag nämna att Nina är en värsting på grupper, texter, filmer? Hm...och så klart - hon hatar att förlora!

Därefter partajade vi loss och dansade oss svettiga till 02.00.
Mitt liv, och alla andras som var närvarande på möhippan, måste ha förlängts med säkert 8 år (varför just åtta? för att jag tycker åtta är ett fint tal!) för vi skrattade oss igenom hela dagen. Jisses! Så mycket roliga historier och samtalsämnen!
Här dansar de inte "Klappa händerna när du är riktigt glad".

Det bjöds på flashback i tiden - Nina och Sandra shakeade loss och visade upp en väl inövad dans till Lili & Sussies "Oh Mama"
 
Nina och Tesse fortsatte med en annan inövad dans - denna gång en scen från Dirty Dancing. Musiken däremot var en upphottad verion gjord av Black Eyed Peas - The Time (Dirty Bit)
Jag hade gärna velat bevittna deras inövning av hoppet "in real" i en av bassängerna på dåvarande Dackebadet;)
   
Den sista bilden var starten på hoppet...som jag missade eftersom min kamera hakade upp sig just då, men Nina, det var många andra som förevigade det.
Sedan försökte Eva lära oss Afrikansk dans....
   
Du var grym på att "skaka rumpa" Eva, något jag jag också försökte göra, men det gick åt skogen med det och hur det gick för de andra, det hann jag inte spana in för jag hade fullt sjå med att följa ben, armar, skakningar, shakeningar med mera. Men var superkul att få ha provat på det i alla fall.
Mitt i allt dök min bror upp och skrämde som vanligt livet ur mig! Puss bro!


Fina, härliga Nina - det finns många fler bilder att se fram emot och de får du så fort jag bränt ner dom på en skiva. Det finns så mycket mer att berätta om din dag, kväll, natt men det får förbli osagt här.
Vi var alla där för att visa hur mycket vi tycker om dig!

En av dom Lisa, kvinnan som dök in i ditt liv för cirka två år sedan. Det är en häftig känsla att direkt känna att man har så mycket gemensamt. Var bara tvungen att lägga ut denna bilden, ni blev så fina på den.

Sandra, du hade ordnat allt så in i detalj perfekt! Du är en sann värdinna ut i fingerspetsarna och jag är så glad över att du tänkte på att bjuda med mig till möhippan! 

Nina, jag hoppas att du fått med dig ytterligare ett fint minne att bära med dig genom livet. Du har så fina och härliga vänner som alla tycker om dig och som uppskattar DIG - "Största egenskapen är att Nina aldrig är dömande" sade någon. Och visst är det sant. Det är inte många som har just den egenskapen och det är en av de starkaste. 

Jag önskar dig och familjen allt gott i framtiden Nina! Många pussar och kärlek/ @lin@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0