Nu ska våren in i vårt hus!

Denna veckan har jag en lång Att-göra-lista, även kallad cheklista.

Krossbankning av pepparkakshus står inte på min lista - på pappret alltså - men i mitt huvud. Jag vill utplåna allt som har med julen att göra. (trots att mina barn i detta NU sitter och tittar på Alberts och Herbets julkalender!)
Jag vill ha in våren i vårt hus så jag har påbörjat projekt VÅR.
Det innebär byte av prydnadskuddar, omplantering av en del växter och annat som kan liva upp den mörka årstiden just nu.

Som sagt - Pepparkakshuset mötte sitt fall tidigare i kväll, men se så fin den har varit! 


Emilia och Matilda tog fram var sin kavel....


Och så började det bankas - och pepparkaksbitar flög så det yrde i hela köket, men oj så kul de hade!
     


Och jag då? Jag hade också kul. Jag älskar att höra mina barn skratta! Men jag fick hejda dom att inte äta upp huset som stått i köket i över en månad. Dammsugningen var mindre kul. Smulorna hade även hittat till vardagsrummet så...
Nu fortsätter jag med nattning och därefter ska jag sätta mig och göra en checklista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0