Vi pratar Rymden

Det är fokus på Rymden här hemma för närvarande eftersom Emilia har rymdtema i skolan.


Denna rymdhjälm är inget hon fått i uppdrag att göra. Men hon är helt underbar. Igår satt hon och donade och grejade. Jag tittade nyfiket till henne ibland men hon motade bort mig, sa att jag fick se SEN. När hon efter någon timme kom ut till oss andra med rymdhjälmen på huvudet blev jag så förundrad över vilken otrolig fantasi och kreativitet hon bär på.
Jag älskar rymden, har alltid gjort det sedan jag var liten. Jag kunde alla planeterna men blandade nästan alltid ihop i vilken ordning de kom. 
Emilia hade en ramsa med sig hem som jag tänkte dela med mig av till er:
Mor Vattnar Jorden Medan Jag Sätter Ut Nyponen
Mars
Venus
Jorden
Mercurius
Jupiter
Saturnus
Uranus
Neptunus

Fjutten Pluto räknas inte längre till någon planet.

Ikväll ska jag sätta mig och leta efter "Det var en gång" serien som gick då jag var liten.
Och så klart - Dr Snuggles!!!
Den serien var en av mina favoriter då jag var i Emilias ålder.

Nähepp, dags för kaffe och sedan ila iväg till jobbet.
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0