Jag är en av dvärgarna: Trötter

Jag är för närvarande zombie. Tröttheten söker mig stup i kvarten och trots många koppar kaffe blir jag inte piggare. Jag får bara ont i magen av det.
Och på tal om mage! USCH! Det går mycket magsjuka överallt just nu och på dagis står det på var och varannan dörr "Magsjuka i huset". Jag hatar det! Jag blir dålig bara av tanken.
Min man säger alltid till mig att inte oroa mig i förväg - händer det så händer det. Jag önskar verkligen jag var mer som honom i detta fallet.
Äsch - slutpratat om det.
Det var otroligt skönt att få komma hem idag. Jag sitter med senaste numret av Magazinet och får tips om hur man kan "Tjuvstarta VÅREN inomhus".


Solen tittade fram vid lunchtid idag och de få minuterna den var framme var ljuvliga. Snön har börjat smälta och fler och fler ytor, fria från snö, har börjat synas.

Jag ska sitta här en stund till och bara njuta av att barnen leker i lugn och ro, försöka komma igång, för att därefter städa toaletten på bottenplan och sätta igång med maten.
Mitt mål är att hänga upp en av mina egenhändigt gjorda tavlor ikväll.
En tavla jag blir glad av. Den är sååååå söt, min giraff. Och den ser så nyfiken ut! Jag målade den för ett par år sedan då jag gick en kurs för Jova på Medborgarskolan.


Vi ses snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0