Strip or....

Så var det då dax för Strip Aerobics. Med slips!
Lite kaxig var jag allt i början. Det kunde väl inte bli så tufft. Man vickar bara lite på höfterna....
Men O M G!!!
Instruktörens ord:
Ja, kom igen då! Se porriga ut! Rulla höfterna!!! Osså neråt - osså uppåt! 
Inombords skrattade jag så jag tjöt, vågade knappt titta på Ullis. 

 

Allvarligt talat - vet ni hur jobbigt det var!!! Efter cirka en kvart så var jag helt genomsvett och mot slutet skakade mina ben så pass att det var svårt att komma ner i vissa rörelser och ännu svårare att komma upp.

 Strike a pose!

Med tanke på gelébenen så var jag tvungen att stretcha lite till. Ullis såg oförskämt fräsh ut efter passet.



Vi hade haft en riktigt kul timme och jag gillade känslan av begynnande träningsvärk. För tro mig. Om jag känner så här nu, då kommer jag defenitivt att känna dubbelt upp imorgon. Vi avslutade vår dag på stada med en go fika på Gusto. 

Därefter hem för att hämta Matilda från Mys kalas men innan dess testade jag passet på altanen för att se om jag kom ihåg the moves;)



Eftermiddagen/kvällen tillbringades ute i stugan. Emilia och Matilda städade lekstugan och vi vuxna fixade i trädgården.



Jag påbörjade finputsningen av mina älskade Rhododendron. Det tog verkligen emot att kapa vissa grenar men det kommer att ge dem ny fart och nytt liv till nästa vår. Vet ni, när jag arbetar med just Rhododendronbuskarna så bryr jag mig aldrig om småkryp eller spindlar. Jag har alltså inga problem med att befinna mig mitt i busken. Med tanke på att jag hatar småkryp och verkligen hat hatar spindlar överallt annars så anser jag det väldigt mysko...



Nu ska det tändas i brasan. Jag ska upp och duscha bort myggmedlet och sen ska jag och familjen gosa ner oss i soffan och titta på "Vi hade i alla fall tur med vädret".


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sicken hottie du är på altanen/verandan :) Verkar ha varit ett kul träningspass det där!

2010-09-28 @ 17:55:26
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0