Poetry Slam på Biblioteket

Har varit på en riktigt häftig Poetry Slam kväll på Växjö Stadsbibliotek. Deltagarna framförde sina politiska tolkningar av olika partier i estradpoesi.

         

Politikerna var på plats för att bemöta poeternas tolkning av deras partier.
Här ser ni bl a Bo Frank (M), Gunnar Elm (C).

När Anders Tornblad (kollega och vän) trädde upp på sceen med sin tolkning av bl a Moderaterna var det många som höll andan. Hans tolkning var lite provosernade och kanske en aning elakt men han var saklig och rak. Och jag måste säga att Bo Frank bemötte tolkningen riktigt bra!

 

Han var såååå bra!!!!

              


Jag hade inte varit där om inte Ullis sagt att det var Poetry slam på biblioteket, något jag velat se länge, eftersom jag visste att Anders var så bra. Och jag blev inte besviken. Poetry Slam tänker jag gå på fler gånger framöver.

Poetry Slam är en tävlingsform i estradpoesi och om jag inte missminner mig så måste det var egna poesier man framför på under 3 minuter.

Blev ni nyfikna:) Gå in på www.estradpoesi.com



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0