Lek på Leos

I ett svagt ögonblick häromdagen lovade jag barnen ett besök på Leos Lekland och idag var dagen då det passade bäst.
Vi var i stort sett själva på Leos och det var såååå skönt. Vi byggde klosshus:)



Det är intressant hur människor fungerar och hur de beter sig. Jag inspekterade en familj som kom in till bygghörnan. De hade två pojkar. En som kröp och smakade på allt och en som var ungefär i Matildas ålder. Mamman såg så sur ut och blängde hela tiden mot oss för vi hade byggt med nästan alla klossarna. Matilda var på väg att hämta en till från en hög nära dom och då praktiskt taget lade sig mamman på högen för att hennes son skulle få några att bygga med. Hon fräste något åt Matilda och vände ryggen åt henne. Och då kunde jag inte låta bli....
- Men ursäkta mig. Hur beter du dig egentligen? Detta är en lekhörna och jag tycker inte om din attityd mot min dotter. 
Tror ni jag fick något svar? Näe, mannen reser sig upp och tar med sig den minste och går lite förläget iväg medans mamman reser sig upp och snäser åt sin son att de också ska gå därifrån eftersom "vissa" personer "tar plats".
Jisses säger jag bara. Vad är problemet? som en killkompis till mig brukar säga...hahahha...

Nåväl -

Vi fortsatte vår lek och slogs med de vilda djuren....




Efter min totala flopp mot bläckfisken blev jag putt och för att bli på bättre humör så tyckte jag att en fika skulle göra susen.



Och det gjorde det. Supergod kladdkaka med grädde och kaffe blev en energikick som förde mig och barnen vidare till bollhavet.




Vi hade riktigt kul. Enda problemet i bollhavet är att håret blir så otroligt statiskt. Men hahha...kolla in nästa bild och min näsa!



Jag älskar verkligen att busa med mina flickor. Puss på er mina älsklingar!


Kommentarer
Postat av: Tinna, Theo & Victor

Åh va kul! Nästa gång följer vi också med och då tar vi alla klossarna.... Söta ni är bland bollarna. Kram Tinna och pojkarna

2010-09-30 @ 06:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0