Jag minns mitt flickrum

Ibland önskar jag att jag kunde gå tillbaka i tiden och öppna dörren till mitt gamal flickrum igen. Rummet med den rosa heltäckningsmattan, med väggarna prydda av afficher på Michael Jackson, Wham och Madonna. Jag hade en vit 120 säng med rosa överkast - såklart - och på den låg en stor kudde, format kyssmun, som jag fått i present av pappa, köpt på en affärsresa i Japan.
På mitt skrivbord var varje yta täckt av teckningar, Starlet, Okej, Suddegummin, Lyckotroll... och väldigt mycket mer. Och nåde den som vågade ändra eller flytta något på det bordet!
Jag skulle vilja uppleva känslan av att sitta i min sackosäck (vilken färg kan ni säkert lista ut) och bläddra bland mina LP-skivor och singlar och starta igång skivspelaren i mitt egna lilla mysrum (en fd garderob) och borra ner mig djupare i säcken sjungades till exempelvis Lionels Richies "Hallo".

Jag vill uppleva Daniels (min bror) och mina mysstunder då vi kröp upp i min säng och smaskade i oss kaviarmackor eller tallrikar med olika grönsaker på som vi doppade i Trocomare (aromatkrydda) och berättade hemligheter för varandra.
Han var och är fortfarande fantastisk på att bevara hemligheter.

Jag vill återuppleva fredagskvällarna då jag och mina goa bästisar gjorde iordning oss för en kväll på BG (Bergendalska gården). Eller Barbarella (Bella). Hysteriska fnitterattacker och långa deeptalks om killar.
Maggan, Vesna, Sorana, Virginia, Nono, Vicky, Cissi, Cathrin, Wivi, Martina, Sussie, Marie R, Carina S, Jessica O, Lie, Nico, Beata, Fatima, Eva, Fabiola (förlåt om jag glömt någon) men...åh...minns ni! Många av er har jag som vänner på Facebook och det är underbart att få följa dem i deras liv nu, nästan 23 år sedanre:)

Jag vill vakna upp till doft av mammas goda gryta eller till musik på hög volym då pappa demonstrerade någon ny stereo i hans affär. På tal om pappa - åh! Jag minns Donkey Kong, Mario och Ice Climber jag och min bror spelade då.

Snacka om nostalgi - men mitt flickrum var centrum för olika händelser fram tills dess att jag flyttade hemifrån. Jag älskade det rummet! Jag älskade tryggheten och jag älskade att rummet bara var MITT.


Kommentarer
Postat av: Titus

Wow, minns allt det rosa i rummet och alla spel man bara kunde låna upp från din pappas affär. Känns som igår, sjukt....

2010-09-21 @ 00:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0