Galaxer i mina braxer på PM!

After woooork! Yes!
Det blev en sån skön kväll med vännerna på PM. Rosévinet var ljuvligt gott och hamburgartallriken gav mig proppmättskänsla en lång stund efter att jag tagit sista tuggan. 
Här är tjejligan:



Och vad vi skrattade!!!
Det var många ämnen och områden vi duttade vid....men! så bara råkar en viss person sitta i lokalen och vad gör Alina då? Jo, hon måste helt klart ta en upp-till-bevis-bild. Jag satt faktiskt och våndades ett tag.... Jag väntade tills de hade ätit färdigt och jag passade mig för att dricka ur mitt roséglas. Ville liksom inte gå fram och sluddra:
Men schå treeeevligt! Jag har schett dig när jag va liten och nu schå har mina barn osså sett dig!
Näe, som sagt. Jag åt och smuttade och kastade hela tiden ett öga mot dem och till slut så reste jag mig och gick bort till deras bord.
De övriga vid MITT bord tyckte nog det var både kul och PINSAMT! Men...har jag fått in nåt i huvudet så måste jag bara.
Utan sludder:
Men gokväll, det är ju hur häftigt som helst att du sitter just här. Vintergatans hjälte! 70-talets Kapten Zoom! Jag måste bara få ta en bild på dig. Eller nej vänta - en bild på oss!
Anders Lider hade ingen direkt chans att neka mig det för jag langa över min kamera till hans middagspartner och placerar mig brevid honom.



Hahahah....bra bild eller hur?

Och! Hans sambo (visade det sig) som han åt med var ingen mindre än Anna Roll, skaparen till Galaxer i mina braxer, sa kapten Zoom. Och - jag hade ingen aning - men hon är även grundaren till Urcellen Ellen! (inte Ljudcellen Ellen eller Hårcellen Ellen som jag skrivit på lappen....Skrattade så vi kiknade vid bordet sen - detta är en liten insidergrej men - ja, jag var totalt bortgjord!)

Ibland vill jag SMASCH MY FACE! Jag är rätt jobbigt påflugen...på ett roligt sätt då...hoppas jag...
Jag satte mig brevid Anna och ville veta vad de gjorde i Växjö.
De berättade att de bodde på Folkhögskolan och att Anders skulle hålla i en föreläsning där och även få ett författarpris under helgen. Anna kom inte undan hon heller för jag langa över kameran till Kapten Zoom.
Smile sa jag:



Jag tackade för att jag fått störa dom och önskade dem en trevlig vistelse i Växjö och så gick jag tillbaka till vårt bord. Det ska bli så kul att se Emilias och Matildas miner imorgon när jag visar dem vem jag träffat:)

Ytterligare en kändis satt på PM denna kväll. Det var Stefan Edberg men honom lät jag va. Han var där med hela sin familj och där går gränsen även för mig. 

I skrivandets stund visas STARTREK på TV just nu, så loja de är! Och inte nog med det så visade de reklam om att de ska börja sända om serien V ! O M G!!!

På tal om OMG så sa tjejerna att jag brukar använda mig av den förkortningen ofta i det jag skriver. Men det är ju så jag känner. O M G!!! hahahah....
Något jag fick lära mig ikväll var att LOL inte står för Like O Lot utan Laugth out laud (yeah right - strunta i stavningen!) men shit vad vi skrattade!

Nähepp, ska ta och sussa nu. Men som sagt, hade en härlig kväll med härliga väninnor. Ni är alla guld värda!
Nästa gång får Anna-Lena och Karin stanna kvar minsann. Puss på er!

                                         

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jag vill oxå träffa kapten Zoom!

2010-09-15 @ 16:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0