Gääääsp

Åh..., hela denna dagen har blivit förskjuten på något sätt. Först lunchen som jag åt först vid 12.45. Jag är som Skalman i Bamse. Jag måste ha mat på bestämda tider för att må bra. Ingen fara om det händer då och då men eftersom det blev så sent så blev det ett ganska långt glapp från förmiddagskaffet till efter-lunch-kaffet. Det i sin tur gav mig en seg paltsvimma länge läääääänge...

Och så var det dax för simskola för båda mina flickor. Vid 16.35 startade det igång för Emilia och vid 17.35 för Matilda. Det var olidligt varmt och fuktigt och jag kände mig som en sömngångare då jag följde med dom till de olika bassängerna. När jag är så seg önskar jag att ingen ville se eller prata med mig. Jag orkar helt enkelt inte vara social. Men det är jag ju naturligtvis ändå, trots att mina ögon är dimmiga av trötthet och jag gäspar okontrollerat.
Men i duschen vaknade jag till liv. Först kissade en liten kille på min vad. Japp, han stod väldigt lägligt i duschen bredvid Emilia. Sedan "råkade" jag komma åt sensorn som startade igång just den lille killens dusch och jag bjöd ofrivilligt på en wet t-shirt tävlig fast med mer hoppig stil.
Nästa gång ska jag ha baddräkt på mig. 

Nu hör jag min man försöka få bukt på barnen på övervåningen. De är inte så lite övertrötta just nu. Och här sitter jag...dricker kaffe... och känner mig en gnutta....elak.
Näe, det är inte jag till att vara elak. Jag ska avsluta här nu. Önska er en härlig fortsatt kväll så ska jag ta itu med nattprocedurerna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0