Ekebacken på Norr

Det var en paradoxal känsla att vistas i mina gamla hemtrakter! Varje gång jag kör förbi huset på Gamla Norrv 28 sprätter hjärtat till och denna gången likaså. Jag lade märke till att granen som farfar en gång planterat var borta. Och jag förstår varför. Den hade växt sig högre än huset...men som sagt, det var inte dit vi var på väg utan till Ekebacken där vi emellanåt åker för att busa och leka i parken. Denna gången hade vi med oss Emilias kompis Ida.

Klätterställningen var kul. Här lekte flickorna Brandstation:)



Och i parken fanns RIKTIGA gungor! Det var väldigt populärt.



Och jag roade mig som vanligt med löv och kottar...hahahah.....



Att fika efter bus och lek var uppskattat och jag kunde äntligen sätta mig ner och dricka kaffet.

Jag tyckte det var riktigt roligt att stöta på Ulrika som också besökte parken med sina barn Jack och Olivia!
Vi kom ikapp oss lite med vad som hänt de senaste åren medans Jack hängde på i flickornas lek och Olivia låg och sov i vagnen.



På vägen hem stannade vi till i Strandbjörksparken också för jag ville se om det fanns några kastanjer. Det fanns det men de var fortfarande för små. 



Och ja....vad ska jag säga om mig själv....
Jag lekte att jag hängde på en stock! En aning pinsamt...med tanke på dom som såg mig men....jag hade kul i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Jessica Olsson

Åhhhhhhh vad jag blev nostalgisk när jag såg bilderna från Strandbjörket, där har jag lekt så många gånger. Även sonen har lekt där, någon gång medans mina flickor fortfarande gillar att leka så måste jag åka dit med dom =). kraaaaam

2010-09-30 @ 21:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0