Vilken härlig dag det varit

Sötnosen Matilda fyller 5 år idag!
Det har varit en riktigt härlig dag. Hennes dag började med att vi sjöng för henne  och så fick hon öppna paketen från oss.



Hon fick en massa kul som hon önskat sig:)

Titta vilket fint kort hon fick av Emilia!



Emilia hade även gjort en skattkarta. Det var riktigt kul att se Matilda följa den till presenten Emilia gjort till henne på fritids.



Efter en mumsig frukost och lite städ och förberedning inför eftermiddagen så åkte jag och Emilia till Domkyrkan. Mamma hade tipsat om att det var Änglasöndagen idag.

Väldigt stämningsfullt och vackert och barnkören var bara så bra!



Glöm inte bort att änglarna finns
Glöm inte bort att änglarna finns,
att dom är här för att se hur du har det,
och dom kan hjälpa dig fast dom inte syns,
glöm inte bort att änglarna finns.

Vid 15.00 prick såf fick Matilda äntligen öppna dörren åt kusiner, gudföräldrar, far- och morbröder, mor- och farföräldrar. Fullt hus blev det och ännu mer paket att öppna.

 Här kommer kusinerna Benjamin och Filippa.

  Vovven Fluffy blev en klar favorit:)

Sen blev det dax för tårta och sång! Hipp hipp hurra på din födelsedag!!!!



Kusinerna Linus, Benjamin och Filippa tyckte det var smaskens med godisfatet vi ställde fram. Nästan bättre än tårta och bullar.







Sandra fixade till Emilias frisyr. Hon är så bra på allt vad hår heter! Om jag skulle göra någotliknade det hon gör skulle jag få anfall ett antal gånger. Jag har provat på peruker, på Emilias hår, på mitt eget. Det går helt enkelt inte. Jag har ingen teknik alls för det. Det är hästsvansar eller vanliga flätor.... men kolla -



Emilia och gudmor Sandra som hon ser upp till och älskar:)

Och sen var kalaset slut. Vid 18 hade alla gått och Matilda satt nöjd och belåten i soffan och spelade Nintendo med Emilia. Hon har verkligen fått en riktigt fin super duper födelsedag. Hon har blivit rejält uppvaktad idag och stått i fokus och det är precis så det ska vara. Hennes ögon har tindrat och skrattat. 

Jag fick nojan "arne" efter allt jag smaskat i mig...tårta...bullar....choklad....godis....lite till tårta....ännu lite till tåååårta.... O M G! Så jag bytte kläder och drog ner kepan över öronen och begav mig på en promenix.

 Men vet ni....jag gick vilse i någon mysko skog, typ...nånstans vid Kronoberg.... Och då hade det börjat skymma så pass att jag börjat göra upp plan A, plan B och plan C. Kunde se mig själv där i skogen, mörkrädd och hungrig...smaskandes på en svamp och sugandes på mossa för att få i mig vätska... Jag sprang faktiskt mot slutet för då hade jag fått panik! Jag kom ut till slut... och fick gå en lång lång bit hem från slottsruinen...hm.... Nåväl - powerwalk på 90 minuter blev det.

Nu pustar jag ut i soffan och tittar på en rätt kass film på TV3 - På smällen. Gäääääsp....nattit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0