Söndagsgäääsp...

Mmmm.... GÄSP med stora bokstäver;)
Trots att vi fick sovmorgon så har jag varit i dvalliknande tillstånd hela dagen. Jag sover inge bra när det är fullmmåne och vetenskapsmännen får säga vad de vill. Jag blir påverkad helt enkelt.
Det gråa vädret har bannemej inte hjälpt till heller. DET om något kan göra en seg. Men det har funnits stunder under dagen som jag även varit på gränsen till pigg...hahahah....

Det första piggelinet var då jag och Emilia åkte och bowlade. Jajemen, redan vid 10.15 var vi där. Och vi hade så kul!



Som vanligt gick jag förbi en notering med STORA bokstäver - Inga bowlingskor i kafeterian. Ägaren kom fram och påpekade det. Sen var det Krokofanterna! De var den segaste Krokofant jag någonsin ätit! Så när jag bet i den och drog...så lossnade den och flög iväg över disken och hamnade i tekannan...jag tog Emilia och gick fort därifrån.

Men hörni! Skorna! Just hate - bowlingskor! Fötterna blir plaskvåta efter man använt de plastmockasinsliknade skorna och har man problem med hålfoten så kan man använda dem ett tag så plattas hålfoten ut.  Usch nu var jag inte snäll, men allvarligt, hur snuskiga är dom inte - de skorna?!!


Det andra piggelinet fick jag då jag var med Matilda på stan och det höll i sig på promenaden i kvarteret också. Hon sjöng "Hej, jag heter Bengt" och gick jättelustigt och jag skratta så jag kved.

Men du är piggelinet borta. Jag har nämligen blivit knockad av en gunga! Ja, jag skulle kika fram bakom Matildas rygg (så jädra dumt) och hade inte snabbare reflexer än en Vandrande pinne, utan jag stod där och PANG ! Hela vänstra huvudsidan gör ont. Jag hoppas inte jag fått någon käkförskjutning, fattas bara! Och jag hoppas inte heller jag går något blåmärke! Åh! Men Matilda fick sig ett rejält skratt, för där låg jag under gungan när hon gungade fram och tillbaka över mig. Ha ha - skitkul! grrrrrr...

Men trots det så har jag fixat en ungsbakad falukorv med lök, ost och senap och till det potatismos och grönsallad. 

Senare ska jag belöna mig med ett bad - UTAN BADANKOR!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0