Hej, du vinterland....

...nu är du här, alldeles för tidigt, det är bara den 21 oktober idag...
Visst är det fint när landskapet bäddas in i snö och ljusar upp allt det gråa men ÄNDÅ!


En snöflinga kan ha oändliga former och hade ni sett denna fönsterrutan på nära håll hade ni förundrats precis som jag gjorde.


Min förmiddag började med att jag glömt mina smörgåsar hemma. Jag brukar nämligen äta en till morgonkaffet samtidigt som jag läser mina mail och den andra brukar jag ta till förmiddagsfikat. Men idag hade jag som sagt glömt lägga ner dom. Så jag bad min närmsta kollega om att få låna en krona eftersom jag själv bara hade fyra kronor i min plånbok.
Jag traskade ner till godisautomaten som även innehåller knäckebröd.
Priset hade höjts med en krona så en annan godhjärtat kollega lånade mig en krona till. På väg upp till mitt våningsplan insåg jag att jag även glömt mitt passerkort hemma:(
Det var min förmiddag det....förutom att vi körde ut lönespecar och fixade utläggskopior till ekonomiavdelningen.

Lunchen tillbringade jag och Tess i centrum. Vi åt och kollade in höstmodet. Alltså - i alla kataloger och tidningar ser jag hur mycket som helst som jag vill ha - önskar jag vore gjord av pengar men väl i stan så hittade jag absolut NADA. Vi mötte Rebecka och Gabriella som var nere på stan i liknande ärenden.

Puss på dig med Becca:)

Här ser ni träden som gav mig en ofrivillig mulning.


Eftermiddagen rusade fram med statistik och boknignar av hälsokontrollstider. Sen var det dax att hämta flickorna. Alltså - finns det något mer irriterande än traktorer och andra sega transportmedel framför en när man har bråttom!!!
Och jag har ALLTID otur med det. Här hjälper det inte att tuta och blinka...


Jag sprang in på ICA Hovshaga och handlade riskakor och dricka och körde vidare till skola/dagis och hämtade Emilia och Matilda. Dags för simskola igen.
Jag simmade faktiskt 16 längder ikväll. Jag tror jag blev 2cm längre så som jag sträcke ut mig i min simning. Och vi avslutade i vanlig ordning med bubbelbadet och mååååånga varma minuter i duscharna.

Jamen! Jag hade ingen mössa med mig och jag frös. Jag lät min "turban" sitta kvar tills vi kom hem. Emilia tyckte jag såg kul ut. Och ja, andra smålog också då de såg mig men VA-DÅ-DA?


Det var början på min kväll det.
Väl hemma - kvällsmat, tandborstning, tvätt, plocka fram kläder inför morgondagen, städa upp lite inför eftermiddagsfikebesöket imorgon, hem till mamma och pappa och hämtade hem pälsen jag ärvde efter farmor. Hade jag inte behövt för väl hemma såg jag ut som en BALUBA i den.
BALUBA = mysko-tjock gammal tant.
Plockade ut och hägde upp tvätt, satte en klunk whisky i halsen, skriver på bloggen och när jag är färdig med den är det ansiktsburk som väntar:)
Jisses! Hahhaha...

Hoppas ni haft det mindre hektiskt idag.

Nattit på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0