Sicken tisdag det blev...

Tjolla hopp tjolla haaaa....vilken tisdaaaa'

Att jobba halvdag är stressande i sig. Underbart att hämta barnen så tidigt men på något lustigt vänster så måste saker och ting fixas och trixas just den dagen man jobbar kortast. 
Och självklart måste allt ske samtidigt vad gäller övriga saker också. 
Fadderlunch mellan 12.30 - 14.00
Tandläkaren med Emilia 13.45
Fiollektion med Emilia 14.20

Förstår ni!

Stressen i mig kröp så jag ringde återbud till tandläkaren för att åtminstone få äta maten i lugn och ro. Hon fick en ny tid imorgon. Stressen kröp ännu mera i mig då vi hamnade bakom en gigantisk kö till maten. Någon konferens fick vi höra. Senare, när jag skulle hämta kaffet var kaffet slut och en minikö bildades bredvid mig. En man som jag sett i gigantkön innan stod också nära mig och jag var bara tvungen att stilla min nyfikenhet.
"Är du en av dem som är med på konferensen?"
"Ja" svarade han.
"Så vad är det för slags konferens, ni är rätt många"
"Vi får höra nyheter och lära oss om träinpregnering" sade han.
"Ok, det lät intressant....en hel dag bara för det?" Han nickade.
Kaffet kom och jag fyllde två koppar och gick tillbaka till vårt bord och i tankarna tänkte jag NOT - det lät INTE intressant...

Anyway - jag fick en välbehövligt skön paus då Emilia spelade fiol. Hon är en riktigt liten stjärna! Jag passade på att läsa Nöjesnytt och spana in höstens trender från butikerna i Växjö.



Under tiden som jag satt där så passerade en kille mig. Han gick in i ett rum och sedan passerade han förbi mig till ett annat rum igen och...jag säger bara Woaaaaooooo! Han började spela ett stycke på piano. Och han spelade så bra att jag satt där ute i väntrummet och rös och njöt om vartannat. När han spelat klart så gick han förbi mig igen och då kunde jag inte låta bli (typiskt för mig som alltid att inte låta bli!)

"Men du! Vilket underbart stycke du spelade, det var precis det jag behövde just nu. Härligt"
Och egentligen fattar jag inte hur jag lyckades men han spelade ett stycke till för mig och det var så vackert att jag faktiskt blev tårögd. Fråga mig inte vad stycket hette men det var precis i min smak. Om du läser detta Henrik får du gärna skriva vad den heter:)



Sen var det dax för hans lektion i Violast (tack Allan för korrigeringen;)) och jag gick in till min Emilia och hennes lärare Görel Gårsjö (Stråklärare på Kulturskolan i Växjö).
Kulturskolan har även bra målarkurser, dans m m så är ni intresserade av att hobbyera er:) så gå in på www.vaxjo.se och sök på A-Ö under K, därefter Kulturskolan så får ni upp allt de erbjuder.



Kolla in vilken fin vägg eleverna målat! Vi stod en lång stund och spanade in all kreativitet!



Nästa stop blev biblioteket för mig och Emilia. Jag hade nämligen toalt glömt bort att vi skulle ha lämnat in listan med "Sommarboken" den 20 september. Dumma mig! Men en mycket vänlig kvinna såg mina desperata ögon och gav Emilia ett fint diplom och så fick hon välja sig en bok - Fnissarnas hämd, blev det.

Självklart var en fika ett måste i bibliotekscafét. De har så mumsich goda muffins där. Jag och Emilia delade på en stor chokladmuffins topad med vitt choklad.

 

När vi fyllt på med energi var det dax att låna böcker. Och oj vad vi lånade! 6 st till Emilia och 11 böcker till Matilda fick vi med oss hem.
Emilia vill helst läsa deckare och spökhistorier. Eftersom hon läst alla Lasse Maja böckerna så fick vi hjälp med att hitta nya spännande böcker bl a dem om "Kioskdeckare Kalle Skavank" av Petrus Dahlin och Sofia Falkenhem.
Till Matilda lånade jag bl a "Petter och den gåtfulla trädgården" av Ulf Löfgren och "Pite och Palt" av Ann-Christine
Magnusson.



På vägen hem handlade vi. Och så stannade vi till hos Ebba som Matilda fått följa med hem efter dagis idag.
Jag startade igång med maten och flickorna fick vänner på besök.

 Här är Ebba, Vilma och Emilia
 Och här är Emilia och Lovisa

Vid 18.00 piiiiip var maten klar och vi satte oss till bords och åt Fiskpinnar med spenat (spenaten gjord efter mammas goda recept), ett kvällsmatsval av Emilia.



Nu är klockan 19:45 och jag är totalt slut. Bokstaligen. Finito. Akutos tröttos.
MEN!
Jag ska ut och gå! Ja, faktiskt. Ska förbi Åse en runda.

C U tomorrow:)


Kommentarer
Postat av: Ullis

Det var som jag sa tidigare idag, när slutar du jobba egentligen!?! Fina karottunderlägg förresten ;)

2010-10-05 @ 20:17:01
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0