Pust och stånk...

...och kallt om rumpan. En sak är säker - jag måste skaffa mig en sadelvärmare. För hu så kallt det är ute just nu och jag har nämligen cyklat i över 1 tim. Jag cyklade till Hovshaga centrum, därefter vidare mot Kronoberg och tog hemvägen genom Stora/lilla Smäcken/Hultet.
Sådana här kvällar är friska, det biter verkligen i kinderna och näsan känns som en gigantisk...hm...kommer inte på nåt ord. Men den är just nu illröd och snorig. Men det ar härligt och jag skulle gått och väl kunna bli tagen för fönstertittare. Jag älskar nämligen att kika in i de upplysta husen som ser så där härligt varma och mysiga ut. VA? Nej! Men hallå - det är ju inte så att jag trycker näsan mot rutan och spanar in. Självklart gör jag det mer diskret.

För övrigt har det varit en bra dag. Fullspäckad som vanligt med möten på jobbet. Mitt i lönekörningen är det också så jag och Else sitter med rättningar och dubbelkoll över vad vi gjort så det blir rätt på allas löner. En hel drös av resor och traktamenten är det också. Tror närmare bestämt att vi fått in över 50 reseräkningar! Det ni! På onsdag måste allt vara klart för att överföras till banken så det blir en tuff morgondag.

Ikväll har Niklas gröpt ur pumpan med barnen och skapat den ett ansikte. Och den blev så fin!! Han är världsbäst på det och det är hans uppgift att varje år fixa Halloweenpumpan som ska stå på verandran:)
Jag har bytt sängkläder också så nu (ska bara vänta ut eftersvettningarna Arne som jag har just nu) ska jag in i duschen och sedan krypa ner i nybäddad och fräsch säng.

Imorgon lägger jag ut lite fina mysbilder på pumpalensen och min fina skål full av kastanjer:)

Nattit på er!

PS. Kör försiktigt imorgon bitti - det var glashalt i morse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0