Potpurri av mig....

Det är fantastiskt kul att gå igenom sina gamla kort ibland...eller NOT!
Jag har skrattat så jag kiknade innan. Händelser som jag glömt dök upp till ytan och jisses säger jag bara. Lådan jag kikade i var sedan länge en låda jag lagt på "is". Ta tag i det den dagen du inte har något att göra. Och tro mig, jag hade fullt upp här hemma men så skulle jag flytta på ett par andra saker på en hylla och där låg lådan med kort - och det var ingen liten låda heller. Så jag började kika...tog upp ett...

På detta kortet är jag nog runt sex år gammal...påminner lite om "Greta Gris" som barnen sitter och tittar på just nu.


Och lite äldre på dessa, den högra bilden är tagen på Lillestadsskolan. 


Sen kommer Fagrabäcksskoletiden...med allt vad det innebar..., första mensabensan, tandställning, punkperioden, första förälskelsen, BG och andra saker som hör tonåren till......
Matilda kommenterade den högra bilden: Mamma, hur fick du sånt hår?! Hon trodde inte det var jag...hahha...



Det är inte för inte jag hatar ordet SURPUPPA! Hahhaha....sicken min!!!



Dessa bilderna är tagna hos dåvarande fotograf Bernts foto.
Spana in min bror. Så sööööt han var då...hihi... Idag är han en riktigt snygging;)



Sen kom Kungsmardstiden där jag träffade en del av mina närmsta vänninor som än idag umgås med. Det var en minst sagt galen tid och då fick jag även mitt körkort - minns alla "raggar"rundor på stan man tog då. Barbarella, here we come! 

Så var det dax för seriösa perioden. Jag lämnade Kungsmardsskolan och började jobba på K-Konsult. Det var dräkt som gällde då och högklackat, den tiden som följde var turbulent. Jag flyttade ihop med min ex, började på Visma Spcs (som jag ännu efter 18 år arbetar på) separerade med exet efter sju år och hade tokroligt med mina tjejkompisar. Ija Leon bodde under mig då, ni kan ju själva föreställa er! Ales P och jag blev kompisar via Funk/hip hop som vi båda tränade, jag och Gulle hade nattliga bladesturer, vi åt skumtomtar ihop med Anna B och Åse tog med oss till en riktigt galen helg i Götet.



Bilden ovan är tagen i sviten på Statshotellet som vi fick disponera den kvällen vi firade företagets 10års jubileum. Det var bal den kvällen;)

Jag och Ija brukade fota varandra. Detta kortet är taget vid Teleborgs Slott. För bara en liten stund sedan hade jag Niklas bakom ryggen och han utbrast - Vilket fint kort, hur gammal var du på det?  Grrrr....säger jag bara.



Under 90-talet reste jag mycket. Jag hade ett distansförhållande och jag hade VIP-kort till typ...varenda ställe i Växjö. Att stå i kö var inget för en partypingla som var ute onsdag, fredag, lördag.
Till alla er som var med då - minns ni våra träffar på Statts toalett? Martina W, jag kommer aldrig att glömma ditt försök till att bättra på mitt smink och då dörren till toan lossnade så jag fick dörren i huvet och trodde jag fått hjärnskakning. Jag kved - ni skratta ihjäl er.
Det var på Lagerlunden, i baren, jag och Niklas träffades på "riktigt". Vi hade genom Anna Brändefors setts ett antal gånger tidigare men det var då det sa KLICK:)
Perioden som följde innehöll härliga resor, förlovning, Emilia föddes, vi gifte oss, Matilda föddes, by byggde hus och här är vi idag! Jag ångrar absolut ingenting jag gjort! Jag har haft en resa fram till dagens datum på både gott och ont. Livet är föränderligt men det är viktigt att ta vara på de gottigaste stunderna och låta själen bli värmd av det. Vad livet har att erbjuda framöver? Tja, hade jag varit sierska så hade jag vetat.
Det jag vet idag är att jag ser ut så här!


Emilia kläckte en rätt - inte så kul - kommentar...grrrr....
Hon hade fått syn på ett kort i lådan där jag var toppless. Jag förklarade att man förr solade så. Då sa hon: Men mamma, det var innan du fick barn va?!
Sen retades hon tills jag sa att nu räcker det - sov! Som sagt....

Nu har ni fått en liten inblick bakåt i tiden.
Nu ska jag städa upp köket efter pannkaksgräddningen innan och spana in andra bloggar jag följer. Ska även hinna skriva lite innan det är sussa nana kudden dax.



Kommentarer
Postat av: Karin

Underbara Alina!!!



Du gav mig en alldeles egen resa i min själ/minnen (minnesluckor ;)..) samtidigt som du så underbart frispråkigt berättade små anekdoter från din...



Kram kram

Karin

2010-10-19 @ 21:29:09
Postat av: Jessica Olsson

Åhhhh Alina!=)



Vad jag blir nostalgisk igen. Korten på dig från högstadietiden är bara så kanon. Vilka frisyrer man hade på den tiden hahaha

2010-10-19 @ 21:33:06
Postat av: @lin@

Karin och Jessica,

Visst var det kul! Jag vet inte vad det är med mig men jag upplever dåtiden väldigt starkt just nu. Förmodligen någon mysko 40 års kris...hahaha...

Puss på er!

2010-10-19 @ 21:58:13
URL: http://alinasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0