Planteeeera meeera

Dagen började med bakning. Det vankas ju kalas här så bullar är ett måste på kalasbordet. Mina två bagerskor var som alltid redo:)



Matilda tyckte bara det var roligt en stund, sedan gick hon för att klä på och mata Isabelle (hennes favvodocka).



Emilia däremot hjälpte mig med både pensling och pärlsockring.

När bullarna var färdiggräddade fixade jag iordning en bricka med bullar, saft och kaffe och så fikade vi ute, då var det fortfrande hyfsat soligt.
Sen åkte vi till Växjö Garden Center. Jag tycker verkligen det är roligt med träd och blommor, plantering och grodd, sekatör, kratta och....äsch - ALLT som har med just trädgårdsplanering att göra. Åh...det finns ju så mycket att välja mellan!



Som sagt en hel vetenskap.....

Mitt i trädgårdsdjungeln träffade vi på familjen Nordbäck som också letade växter och träd.

Inget dåligt ställe att ha kurragömma på. My, Matilda och Emilia försvann fort in i leken och vi såg knappt till dom på en bra stund.




Och tur var väl det för vi dividerade en hel del. Jag och Niklas alltså, men det gjorde även Karin och Pär och vi fastnade för likvärdiga plantor och träd. Spana in deras fullastade bil:)



Och vår var inte mindre lastad, hela bagageutrymmet fullt - osså ett träd mellan bena fick jag ha hela vägen hem.



Och vet ni vad det bästa är! Hi hi...!!! Jag fick med mig två stycken fina Rhododendronbuskar med mig hem. Dessa buskarna gör vita blommor och de kommer att bli sååååå fina!
Ok då...det är ett steg på vägen i alla fall. Fortfarande inte helt hundra på att jag lyckats övertala Niklas till att köpa "tantvarningsbuskarna". Jag har tills på måndag på mig "blink blink" ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0