Nyhetsmorgon...

...med en stor kopp kaffe och ett par goda mackor med mjukost och olivmortadella på är en perfekt start på söndagen.

Jag gillar verkligen att ligga här i soffan på divandelen med gosefilten om mig och se nyheter om världen, trender och allmänhälsa. 

Emma Danielsson, modeexpert på Expressen,

visade och pratade bl a om väskor/skor idag. Alla sorters klackar funkar denna höst.

Just nu chattar hon på webben så jag skickade iväg en fråga jag med:

_____________________________________________________________________________________
Alina

De flesta stövlarna är rundade framtill. Men jag har ett par fina camelfärgade stövlar med svart dragkedja men där själva tåpartiet är rakt. (kantigt) Är det ok att ha det? / alina

09:28
Emma Danielsson

Den kantiga tån är inte särskilt trendig men det är heller inget fel med att ha det så kör på det om du gillar det. Kamelfärgat är dessutom en stark trend just nu.
______________________________________________________________________________________

Trender i höst är:

-Smycken! Stora sådana. Man kan bära en väldigt diskret outfit och ha ett stort intressant smycken och ändå sticka ut. Enligt Emma så fanns det snygga accesoarer på:

asos /mangoshop / forever 21

- Stövlar över jeansen i år är tydligen inte särskilt trendigt längre. 
- Man kan bära svart väska till bruna skor och vise versa men - man skulle undvika att bära exempelvis brunt i olika nyanser. "En brun sko ihop en en brun väska i en annan nyans känns sådär, då kör jag hellre på en svart väska." svarade Emma.
- Päls! Är superINNE! 
- Pilotjackan är den starkaste trenden för män! Snyggt och manligt men även en klassisk ullrock som bärs över kostym är helt rätt. Får gärna stilkrocka med slitna jeans och kängorna?
- Rött och camel är höstens starkaste färger.
- Vida byxor! 
- Kjolen som slutar under knät är en trendig modell i höst som ingår i det rådande Mad men-modet. Det är alltså ute med kortkort.


http://blogg.expressen.se/emmasmode/

Emmas blogg är en av de modebloggar jag följer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0