Myslördag

Sådana här regniga, lediga dagar är det underbart att bara få vara. Jag stressar inte igång barnen med något utan låter dem gå klädda i pyjamas så länge de vill. D v s om vi inte har något inbokat.
Idag är en riktig pyjamasdag. Och först vid halv tre klädde de på sig sina riktiga kläder. Förmiddagen har ägnats åt läsning, Nintendo och smurfar:) 


Spana in Emilias och Matildas fina Smurf-Resort! Där fanns t o m bassänger och tennisbanor och hotellet var byggt i etager. En stackars dirigent hade problem med att få ihop sin olydiga orkester. Jag låg i soffan och lyssnade till deras lek och jag fnissade till ett par gånger. Jag fick följa med in i smurfans värld som hade fullt upp med alla som ville bli "ihop" med henne, kocken hade glömt hur man lagar mat m m. Jag älskar verkligen att ta del av mina barns fantasier:)! 



Strax innanlunch så joggade/gick jag en runda. Luften är len idag och det var skönt att komma ut.
Just nu sitter jag i soffan och ska snart dricka mitt kaffe och läsa senaste numret av CHIC och MAMA.
Mmmm.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0