Mitt lilla hjärta:(

De ringde från dagis på förmiddagen runt 10.45 och sade att Matilda ramlat och slagit sig i pannan. Det blödde ganska mycket och hon hade ett litet jack sade dem.
Jag susade iväg i 110 km/tim till dagis - nåde den polis som hade stoppat mig då, jag hade kört över honom.
Väl på dagis så klistrade Matilda sig fast vid mig. Trots att mitt hjärta höll på att galoppera ut ur mitt bröst så fixade jag att vara lugn. Jag tog med henne till Carema Vårdcentral på Hovshaga och de tog emot henne direkt.
Fantastisk service måste jag säga. En sköterska och en läkare konsulterade om att de inte behövde sy utan det räckte med att tejpa pannan. Jag höll på att svimma av att titta på den otäcka miniglipan.

Jag tog med henne till jobbet för att släcka ner datorn och skicka iväg ett par akutmail och sedan åkte vi hem.
Hon har varit pigg hela eftermiddagen men hon var ändå medtagen och snyftade till ibland då hon såg sig själv i spegeln.
Nu har jag, Emilia och Matilda var sitt ärr i pannan. Mystiskt hur det kan gå i arv?!

För övrigt en städdag. Passade på att fixa i kontoret och oj vad fint det är där nu. Men jag är osystematisk. Det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig i övriga huset! Men det är ju så att jag hittar saker på vägen som ska till ett annat rum och vise versa så...huga!
Men kontoret var ett måste. Och som sagt. Jag hittade en hel del roliga saker i städningen. Får se om jag lägger ut nåt av mina fynd senare;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0