Mamma Robot

"Får jag en glass"
"Mamma! Toalettpappret är slut"
"Jag behöver en sax"
"Mamma....nåt"

Jag har gjort det till en grej här hemma, att ibland förvandlas till en Robot. Jag får glasartad blick och så går jag med ryckiga rörelser. Ibland pratar jag också med neutral metallisk röst.
Jag tycker verkligen det är kul att spexa för mina barn och när de blir på det humöret att de bara kräver en massa då förvandlas jag och blir okontaktbar:)
En gång så hakade "Mamma Robot" upp sig vid en vägg. Jag låtsades att jag inte kunde backa så jag stod och gjorde upprepade rörelser till ett försök att förflyttas och så lät jag samtidigt.
Emilia och Matilda skrattade åt det först men sen när jag tittade på Matilda så förändrades hennes ansiktsuttryck från glatt till förvåning och sedan till rädlsa.
"Mamma...." sade hon med tunn röst "jag vill inte att du ska vara jobot länje för jag bli jädd".

Så söööööt! 

Igår kände sig Mamma Robot ensam och fick då sällskap av två små robotar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0