Just love...

...sådana kvällar som bara blir så RÄTT!!!
Igår var jag bara på halvt G. Jag mådde hyffsat. Huvudvärken började avta och jag spelade skön soul/funk musik.
Jag lagade mat till familjen och mös med dom och i just den stunden ville jag inget hellre än att byta om till myspys och lägga mig i soffan bredvid dom och se på Idol och smaska godis.

Men det gjorde jag inte, istället bättrade jag på läppstiftet och styrde bilen mot Camillas hus. Det tog en liten stund för mig att komma dit för först så var det stopp i trafiken på grund av en bärgningsbil som skulle bärga en lokaltrafikbuss.
 
Och därefter en riktigt segobertbil! ÅH! Sådana sniglar gör mig tokig och när de sen inte vet om de ska svänga höger eller vänster....?!, ja , då lägger jag mig på tutan!

Camillas söta flickor Kalid och Leah mötte mig i dörren. De var på väg ut för att fråga grannarna om "Bus eller godis" :)

Och i köket var det ett glatt gäng som blivit försedda med champange och tilltugg. Det var så kul att träffa alla. 
Camilla, Susanne, Cathrin, Ulrika, Lena och Gunilla.

Susanne hade mailat mig tidigare i veckan att det skulle vara poolparty hos Camilla innan vi skulle gå vidare för att äta.
Och ni som känner mig...
JAG ÄR BEKVÄMAST i hela världen. Va? Jamen, ska man i vatten måste man ju ha med sig tusen grejor för att göra sig i ordning. Håret är inget problem för mig för jag har det nästan alltid uppsatt men ändå så jag strunade faktiskt i att ta med något ombyte till det ändamålet.
Men...så har Camilla alltid haft en övertalningsförmåga som heter duga och hennes man Johan slängde till mig ett av sina badbyxor och Camilla en av sina bikinitoppar och...
...jag klev i!


Och vad SKÖÖÖÖÖÖÖNT det var! Jag förstår att de utnyttjar sin bassäng ofta. Den var uppvärmd och känslan var helt enkelt ljuvlig och lyxig. Åh...


Camilla och Johan! Nu kommer ni att få en BassängStalker efter er...moahahaha. Och hon ser ut så här:
 
Så var det dax för det jag inte tog med mig något för. Refreshing och styling, men Camilla...hahahah...underbart....hon hade "open toilet" för alla. Ta vad ni vill ha sade hon och det behöver man inte säga två gånger till mig. Jag frossade i smink och oljor och annat kul;)

Med tanke på hur gott det luktade av maten Johan stod och lagade i köket hade jag lätt kunnat stanna kvar och ätit upp allt, gått och satt mig en stund i bastun och sedan..väldigt okvinnligt, snarkat framför brasan....

Men så blev det inte. Bord på Sangria var beställd till halv nio och taxin var punktlig. Cathrin åkte hemmåt och Jenny anslöt sig till oss istället. Nästa gång Cathrin och Jenny ska ni va med hela tiden!
Eftersom det är Halloweenhelg var storgatan hemsökt av gastar, demoner och mystiska varelser.
Här ser ni fyra coola tjejer.

Det hade varit kul att få höra hur många gånger hon som var svartmålad i ansiktet behövde tvätta sig för att få bort allt. När Emilia och Matilda var grönmålade förra året tog det mig 4 tvättar för att få dem till normal ansiktsfärg igen.

Anyway. Det blev en mysstund på Sangria. God mat, roliga samtalsämnen och självklart en hel del skratt.


Och var det någon som ville gå hem efter att vi ätit? Nope - vi drog vidare till PM för drink och kaffe och där mötte jag Erika (årets företagsvärd som Visma hade på Amor-dagen på Universitetet). Vi pratade en stund tills resten av hennes tjejgäng kom tillbaka till deras bord.
Sorry tjejer...ni sa ert namn men jag är totalt hopplös på just minnas namn. Men ni var trevliga alla:)

Kvällen flöt på och plötsligt var det dax att bryta upp. Hämtning, bussar och taxi väntade.
Hahha...på tal om taxi! På vägen ner innan till stan så åkte vi variant minibusstaxi. Bara att få på sig bältet var en vetenskap och Lena upptäckte till slut att det var hon som hade både min och Gunillas bälte. Det blev ett flaxande av händer och jag fick ett sånt där typiskt Alina-non-stop-skrattanfall. Men man lär så länge man lever så nästa gång ska jag spana i taket efter bältet:)
Puss på er alla goa!!! Och tack för en superkväll! Energinivå påfylld till minst 98% igen!


Men hörrni...jag känner att jag glömt något...vad, vad, vad???? Joooo....jag har ju glömt Jackie!!! Familjen Kronströms fina lilla vovve!

Sådär - tack för mig leverpastej! Åh...hatar det uttrycket egentligen. Det var som en kille som stod i baren då jag beställde och när jag gick därifrån sa han: Simma lungt! Hahahhaah...jag dööööör - simma lungt va?!
Just det jag gjorde tidigare under kvällen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0