"Hemma hos"...

...Ullis blev det en riktigt myskväll. Vi lagade mat ihop, kycklingenchilladas (eller hur det nu stavas) med god sallad till och ett glas rött.
Skärp dig Ullis! Du vara linslus i vanliga fall;)


Sådär ja, nu ser det genast bättre ut. Det var mumsigt gott och vi pratade både hights and deeps.


När vi ätit oss totalt proppmätta och jag fått "gravidmage" av all lök i maten fylldes en skål med chips och vi förflyttade oss till vardagsrummet för att börja spåna om händelser inför en happening framöver.
Ullis tog fram sin Mac och idéerna sprudlade samtidigt som vi skrattade till olika klipp på YouTube.
Behöver jag nämna att Ullis var tvungen att uppdatera sig på dagens MacWorld? För mig är allt sånt rappakalja....


Som brukligt efter att man druckit vin, vatten och kaffe blir man kissig. Jag blev det. Ullis har en katt som heter Gizmo. Och jag är lite rädd för katter.... Jag tycker om djur - absolut - men jag har respekt för dom och katter kan vara lite oberäkneliga. Gizmo känner jag inte så väl men han är fin och go men... det blev lite jobbigt när jag skulle på toa och han satt på toalocket och med trotsig blick mötte min bedjande.


Det slutade med att.....


Tja, vad ska jag säga... Han ville helt enkelt inte lämna badrummet.....

Så har även denna dagen börjat nå sitt slut. Jag körde hem med vindrutetorkarna på full speed för att frigöra sikten för allt snöblandat regn - HUGA. Ruggigt värre ute. Men här hemma, på soffan, under filten är det varmt och skönt.

Nattit alla!

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja va fan det var ju Appleevent idag. Apple lanserar en mängd nya saker, måste ju hänga med för sjutton! Jag skrattar verkligen högt här hemma åt bilden på Gizmo, snacka om att han vet vad han vill. Vatten i handfatet är det bästa!

2010-10-20 @ 22:38:33
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0