En kväll av kult och grädde;)


Fredagskvällen började hos Ullis och vid 18.08 piiiip...stod jag utanför hennes dörr. Hon satte mig i jobb direkt med att skiva och hacka och bre och honungscaramellisera mandlar och...
Ok, så farligt var det inte hahahah....jag hjälper gärna till men som sagt...jag är lite hopplös i köket, men det blev bra i allafall och Ullis tilltugg försvann fort från faten. Jag ska be henne om recepten och kanske lägga ut det här sen. Hon bjöd även på goa drinkar.


Kvällen till ära skulle vi tacka av de "gamla" medlemmarna i CD&ROM och äta på KULT, restaurangen vid Smålands Museum.
Jag gillade atmosfären på KULT. Det var luftigt, modernt och här och där sågs konstverk i form av trä och glas. Jag gillade speciellt de stora ovala målningarna de hängt upp på väggarna.


Vinet och maten var god, tyckte dock att det var lite väl snålt att komma ut med två små karotter med potatis till nio vuxna. Och när vi sedan beställde in mer potatis så skulle det kosta 25 kr. Alltså! Det är inte det att 25 kr är dyrt men det är så himla småaktigt. Med den notan vi åt och drack för så hade de gott kunnat bjuda på potatis utan att lägga till ytterligare 25 kr. 
Ibland önskar jag att jag var en sån som kunde gå in och läxa upp folk. Hur TÄNKER DOM???
Alina = en kvinnlig variant av Robert Aschberg, hahaha. 
Anyway, det var en parantes. Alla beställde Entrecote men inte Åsa hon beställde fisk. Den såg smarrig ut. 


Här är vi ALLA - Det gamla, mittemellan och det nya gänget i CD&ROM :)


Ingen ville hem efter den trevliga vistelsen på KULT så vi bestämde oss för att gå vidare till:


På Gräddhyllan kan man verkligen uppleva "kult". Allt där inne andades gammal stil från 60, 70-tal, en liten tuch av 80tal också. Drinklistorna fanns att läsa på gamla Vinylskivor:) Snyggt!





Jag lovade att bara lägga ut de SNÄLLA bilderna:) men hade ni sett en del av de andra jag tog under kvällen hade ni skrattat sönder er. Jag småskrattar fortfarande åt en del bilder. Vi hade verkligen riktigt roligt och enligt mig så hade jag kunnat träffa samma gäng igen inom en kort framtid. Ni är härliga alla!!!



Dennis, en av Staffans kompisar dök upp senare under kvällen och anslöt sig till oss.
Strax innan 00.00 tackade jag för mig och tog en taxi hem.

Jag kunde inte gå och lägga mig direkt utan satte mig och skrev ner ! och ? som dykt upp under kvällen. Tankar och funderingar var tvugna att komma ut och det slutade med att jag skrev fem A4-sidor.

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ja du la verkligen ut de snälla bilderna, saknar bilen på en viss person i min hatt, ha ha ha! Kan även tänka mig en del saker du skrev ner i går, du verkade lite chockad över mitt och Åsas sammanträffade ;)



Tack för en supertrevlig kväll igår och tack för hjälpen med tilltugget, utan din hjälp hade jag aldrig hunnit klart. Jag lovar att skicka över recepten till dig sen. Puss o kram

2010-10-23 @ 13:38:56
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/
Postat av: @lin@

Det var en kanonkväll med många roliga skratt. Och så klart jag hjälper till:)

Men jisses ja...hahahah...hatten! Jag skratta så jag fick ont i käkarna! Det många saker man inte vet om varandra och tur är väl det ibland;)

Kramar!

2010-10-23 @ 15:29:45
URL: http://alinasblogg.blogg.se/
Postat av: Ullis

Jag kan faktiskt tillägga att de inte tog betalt för potatisen trots allt!

2010-10-24 @ 11:30:29
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0