Frajtag igen

Trots ont i halsen och begynnande förkylning så känner jag mig väl till mods.
Jag tycker verkligen det är skönt att få gå hem redan vid 13 på fredagarna. Idag blev det visserligen lite senare tack vare ett möte på jobbet men det handlade om max 30 min.
Hämtade mina godingar och Elin, en kompis till Emilia följde med hem.

De är så härliga, idag lärde dom mig en ramsa:

   HEJ!

   Axel,

   Vill du leka?

   Jätte-hjärna!

Fyndigt;)

Sen gick vi en promenad så Matilda kunde lägga sina inbjudningskort till sitt kalas i sina vänners brevlådor.

 Lägg till en fjäder i håret på mig och ett gevär och jag förvandlas till en jägare...hahahha.....

Nu har jag påbörjat maten.


Det blir pestolax med vitlöksduschad ungsbakad potatis, serverad till smörrostad sparris och saltkokta ärtor. Två såser kommer det att stå på bordet. Chillitoppad créme fraiche med paprikafärg och vitlökspresad créme fraiche med äkta vitlök i.
Till det dricks det öl eller om så vinkällaren vill så bjuds det på något vitt husmansvin.

Alltså - allvarligt talat....hahhaha.....jag bara älskar detta. Varför skriver aldrig restauranger på ett enkelt språk i deras menyer? De ska alltid få det att låta så komplicerat och märkvärdigt.  

Ha nu en riktigt bra kväll alla! Jag skålar med er just nu med en liten whiskystänkare;) Skååååål!


Kommentarer
Postat av: Ullis

Du kan ju visst laga mat donnan! Det låter iaf riktigt gott :)

2010-10-01 @ 21:20:43
URL: http://ullisinreallife.blogg.se/
Postat av: @lin@

Det var Smaskens!!! Mumsich! :)

2010-10-01 @ 22:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0