Enigma by night....

Jag åkte och tankade bilen för ett par timmar sedan. Jag skulle vidare för att handla därefter. Men... Något jag verkligen älskar är...att i mörker, få köra bil till hög musik. För det mesta är det Techno eller Hårdrock jag lyssnar på då men denna kväll var det Enigma som matchade mina känslor.

Ibland behöver man bara få gråta, det innebär inte alltid att något hänt. Ikväll var gråten så befriande och mina tankar gick hela tiden igenom en dikt, skriven av mig, som inom två månader kommer att publiceras.... (exakt när och var återkommer jag till) Den vackra liljekonvaljen även kallad "Tårar" på rumänska får vara symbolen för min dikt.



Kom till mig min älskling och låt mig få hålla om dig
Jag vet att ditt hjärta gråter
Bara jag vet varför dina nätter blir så långa
Bara jag känner dina tysta tårar
Bara jag vet hur mycket du försöker glömma, hur du vrider dig i din tysta ångest

Kom till mig mitt hjärta och låt mig få hålla om dig
Hos mig får du gråta ut all din smärta, det mörka - djupare än havet
En sista gång - sedan...
...vill jag se dina ögon, jag vill se dem glittra som förut
...vill jag höra ditt skratt utan en bakton av sorg eller hysteri
...vill jag släta ut din krackelerande yta

Kom till  mig min ängel och låt mig få hålla om dig
Det är bara hos mig du finner tröst
Jag tar emot dina lavetter, jag sväljer det du säger, jag begraver
Jag smeker din förtvivlan, jag lenar din själ
Varför ser du mig inte?
Kanske för...att jag...är du?


Kommentarer
Postat av: Nico

Sitter här och gråter...helt otippat...för jag mår ju bra men ibland berör något så djupt där ingen har grävt på länge och så händer det bara. Vimsigt skrivet, ja men alldeles betagen av de vackra fraserna. XOXO

2010-10-31 @ 11:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0