En skön kvällspromenix

Ja, det har faktiskt blivit en vana och flickorna tycker det är lika skönt som jag. Men dagen började med dagg i gräset.



Bilden är tagen ute vid stugan där jag tillbringade förmiddagen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är underbart att ha en hideaway där jag kan vara bara jag. Ok, inte så mycket hideaway egentligen men där finner jag mitt andrum. Att dona i trädgården är som balsam för själen och jag fick mycket gjort.
För övrigt så trixade vi i egen trädgård hemma också, ställde in trädgårdsmöbler och studsmattan och plötsligt så var man tvungen att inse, att trots fint och varmt väder, så är det faktiskt höst. 
Men sådana dagar som idag är guld! Det riktigt glöder på himlen vid skymning.

 

Och vår runda som inte skulle bli så lång blev rätt lång ändå.
Matilda somnade nöjd i sin säng runt åtta tiden. Efter att få ha öppnat fasters och kusinernas paket och blivit firad ännu en gång så var det extra skönt att krypa ner i nybäddad säng med Barbapappasängkläder.
Emilia däremot har kommit in i en spökperiod. Hon lånar bara böcker som är "rysliga". Boken som jag läste för henne ikväll heter "Dödens sång". Låter värre än vad det är. Jag fnissar mest åt historien men hon blev faktiskt riktigt rädd. Så jag fick sitta en stund och intyga henne att spöken faktiskt inte finns...inte ens vid Halloween:)

På tal om Halloween så har jag noterat i min kalender att jag ska köpa en stor pumpa på torget på onsdag som vi ska gröpa ur och göra ansikte på. 

Hahhahah...förlåt...hahahah...har "Härmed förklarar jag er Chuck och Larry" på i bakgrunden. En riktigt sjuk film...hihi....

Anyway. Spanade igenom min kalender. Insåg att jag glömt att höra av mig till en av mina närmsta väninnor som fyllde år i fredags! Jag är så lessen Kristina!!!! Jag brukar aldrig glömma men jag är totalt hopplös:( nuförtiden. Inte riktigt mig själv....
Nästa vecka blir en tuff vecka. Jag redan tre möten inbokade på måndag och resten av veckan verkar inte bli så mycket mindre inbokat. 
Nåväl. Bäst att ta vara på de sista timmarna av söndagen då. 
Ska BLÄ (ja, det är ett småländskt uttryck för att bläddra) lite i nya CHIC och bara va.

Kramzi till er alzi:)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0