Bidde inget PM

Har precis nattat Emilia, det blev en härlig mysstund. Jag älskar de stunder då jag får ha mina barn nära. Och just vid läggning är det sådana stunder.
Jag passar på att gosa, krama och pussa lite extra då, och trots mitt bultande huvud, skrattade vi så vi kved.
Jag läste nämligen en bok för henne och så var det en bild på en kråka och under vingarna stod det texten "Floff". Jag la till två extra floff bara för effektens skull och då sa hon att det bara stod ett floff.
Men herregud, spelar roll hur många floff det är, sade jag. 
Klart det gör, sade hon. Och så hade vi en dividering om floff och varför jag ibland lägger till ord. 
Kontentan är att hon kan läsa den lilla rackaren så numera, för att slippa just divideringar måste jag hålla mig till orginaltexten. 
Men allvarligt, om man ser en kråka på en bild och det står Floff under ena vingen....enligt mig borde kråkan dala ner i backen. Floff floff då blir det balans och kråkan flyger och ytterligare ett floff får den att lyfta ju....eller...hahaah...
Intresseklubben antecknar....

Sen skulle jag sjunga Vyssan lull och även det blev fel. Jag sjöng:
Vyssan lull koka kitteln full, det går tre vandringsmän på vägen 
den ena han var lång (vet faktiskt inte hur den texten är så jag improviserade)
den andra han var kort (snabbt nu Alina - hitta på nåt om den tredje mannen!)
den tredje var faktiskt...mittemellan

Emilia tittade på mig, tyst, med ögonbrynen höjda och sen brast vi ut i skratt. Aj min huvud!
   
I detta nu skulle jag egentligen ha suttit på PM tillsammans med Alexandra och Titus. Vi har indirket och direkt funnits i varandras liv sedan vi var små. Och nu har det gått år sedan vi träffades LIVE och jag hade verkligen sett fram emot det. Vi följer varandras bravader på Facebook och nu har man i allafall hunnit ikapp varandra lite i livet men det hade varit grymt kul som sagt att få möta dom på riktigt.
Men det får bli nästa gång han hälsar på i Växjö. Jag mår inte helt ok. Dumma, jättedumma huvud!

Nattit på er alla - höres imorrn:)


Kommentarer
Postat av: T

Hoppas huvudet blev bättre sen! Vi får helt enkelt ses en annan dag :)

2010-11-02 @ 10:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0