Barbie

Måste ge Roald en stor eloge för hans tålamod.
Så här på fredagarna brukar det cirkulera en hel del roliga mail och jag fick ett om Barbie som jag ville dela av mig med här. Men...
Jag är totalt hopplös när det gäller det tekniska och för femte gången på kort period hörde jag av mig till honom om hjälp med att kopiera en bild.
Roald har försökt - tro mig - på alla sätt att få mig att fatta.
1. Liknelse = Översätt filen till annat språk
2. Tekniskt = Konvertera filen till annat format
"Alina, man kan inte ändra en fil genom att bara skriva dit .jpg efter en bild du sparat"
3. Det är som att byta omslaget på en rumänsk bok och tro att den blir svensk.

Det där sista hängde jag med på men trots ihärdiga försök så satt jag ändå som IQAlina framför datorn.
Hittade inte ens programmet MSPaint. Roald kom och smålog finurligt och hjälpte mig utan att retas...hm...jo lite retades han allt.


Och här är bilden! Men!!!! Jag glömde få med mig texten från jobbet så...hahahha...förlåt....skrattar åt mig själv.
Ni får helt enkelt vänta på nytt Barbie inlägg tills på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0