Våga inte skratta! grrrrr...



Idag har det varit en typisk Alina-dag!
Frågan är: Ska jag skratta eller gråta åt det?

Det började vid lunch då jag åkte till stan för att uträtta ärenden.
Gick in på BR för att köpa en leksak, startade igång ett tåg som var intressant, tåget spelade musik, fick fnatt och körde av rälsen = tåget gick sönder.
Hämtade ut en undanhängd klänning på Gina Tricot. Det gick bra. 
Gick vidare till Nilson där jag ville reklamera mina kängor som inte håller värmen. "De är varmfodrade, men kylan kommer underifrån". Daaaah???!!! "Det ska man tänka på när man handlar sådana kängor". Resulterade i att jag köpte mig sulor i fårludd. Gick vidare till PM för att hämta ett presentkort, när jag öppnade dörren halkade jag och ramlade baklänges över en kvinna vilket resulterade att jag blev utskälld. Men hallåååååå, kan jag hjälpa att det var halt där eller?!
Skulle köra ut från parkeringen, bilen spann. Bad om hjälp från ett par killar på Orient kebab. De var rätt korta... De puttade järnet bärnet, till slut ropade en "Har du friläget i?" Hm...
På jobbet ok.
På simhallen...rätt ok.
MEN!
Åkte iväg för att storhandla. Tänkte att då stannar jag till vid Media Markt och handlar lite julklappar.
De har gjort om där sen jag var där sist. Fick tag på en säljare som...hahahah...var - rätt glad. Fick ringa efter hjälp på en fråga jag hade. Han pratade rätt fort och kvinnan han samtalade med i telefon hette tydligen Annananananananna - precis så sa han. Då började jag småfnittra lite nervöst (jag kände mig lite stressad). I ögonvrån ser jag en man...hahahah...göra höga knälyft, först sakta, sedan fortare och så höll han ena armen ut i luften. Omedveten om att säljaren försökte återfå min uppmärksamhet följde jag mannen med knälyften och så...PANG! Han slog till killen bredvid sig (han provade EyeMovie..heter det så). Jag började skratta högt och vänder mig om och knockar säljaren! Han stod faktiskt väldigt nära mig. Jag är glad att han inte fick näsblödning.
Sen står jag bland cd-skivorna och då ser jag en vän på andra sidan så jag tänkte spexa lite med honom och går på huk. Resultat = hamnar med huvudet rakt i en sceen, mikrofonen får spelet och samma säljare springer till min hjälp. Min vän skrattar högt och säger: "Fan, du har inte ändrat dig nåt Alina!" Hm...eller hur!
Sen var det dax för CityGross och storhandling. Kan bara säga att jag hade otroligt kul med scannern. Jag borde inte handla när jag är så trött. Men shit alltså...hahahah...jag låtsades att det var ett lasersvärd så jag bippade sönder mig. Behöver jag tillägga att man inte får leka med dom? Behöver jag även tillägga att kassören blev sur då han var tvungen att hjälpa mig avregistrera alla 34 felbippade varor? Vem vill ha 34 Kellogspaket?
Nu är jag hemma.
Jag ska lägga mig i soffan och trycka bubbelplast! Grrrrr.....

Hoppas din dag varit bättre. Nattit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0