Min roman

Det har snart blivit dags att få den första bedömningen av min roman. Och jag står inför det med skräckblandad glädje. Jag har under kvällen skickat ut åtta stycken förfrågningar till nära och kära som ska få läsa hela altet från början till slut.

Det har tagit mig nästan 3 år att bli klar och egentligen tror jag aldrig en författare blir klar, man måste bara sätta dit en punkt - klart slut - helt enkelt. Jag har förälskat mig i mina karaktärer och de har genom åren fått mig att bli starkare och faktiskt hjälpt mig att bekämpa både ångest, sorg och ilska. De har fått mig att skratta hysteriskt (tro jag det, det är ju min humor;)) och samtidigt fått mig att rodna. Men vilken resa det varit. Och än är den inte slut. Det är egentligen nu allt startar igång på riktigt.
Min coach är fantastisk. Hon har väglett mig och peppat mig och nu har jag då gått och vunnit en tävling om att, om det vill sig väl, få ge ut min bok. 
Och jag är skitskraj!
Och jag skriver så fingrarna blöder. Mitt största problem är tempusbyte så jag har fått korrigera och göra om en del texter och jag har nu 40 sidor kvar sen så....huga:)

Så om cirka en månad - håll utkik för då får ni läsa de första fem sidorna i min roman.

Kommentarer
Postat av: Ulle

Vad spännande, det ser jag fram emot:-)

Kram kram!

2010-11-08 @ 21:13:13
URL: http://ulrikaaberg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0