Lek inte med maten!

Näe, det tycker jag inte man ska göra. Men det görs det ändå här hemma ibland. Flickorna bubblar upp mjölken genom att blåsa i sugrör, de leker att ärtor är bollar och potatismos är berg. De målar yoggin med blåbär och gör små söta konstverk. Och jag då? Jag är inte bättre jag...om man nu kan kalla det lek med mat.
Jag brukar nämligen vända pannkakor i luften och snurra ett varv för att fånga upp pannkakan i stekpannan igen. Behöver jag nämna att jag ibland misslyckas;)
Och så brukar jag sula iväg spaghetti mot kaklet för att se om den är färdigkokt. Ett gammalt beprövat knep.


Något annat jag brukar göra är att trycka ut mönster i falukorv med pepparkaksformarna. Det blir små hjärtan, grisar och stjärnor och det är alltid uppskattat. Mindre uppskattat av min man dock som får äta pytt på bara falukorv.
Får se vad jag hittar på för mat ikväll. Det är ett ständigt huvudbry...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0