Vi byggde och vi bakade

Att vara ledig är alltid skönt men att ha två busungar hemma kan vara mindre skönt. Visst fixar de att leka en stund med varandra men ibland behöver de aktiveras och idag stod det "Bygga snögrotta" på programmet.

Och det gick - någorlunda - trots att snön var obyggbar. Men allt går att lösa eller hur:)

Här är Emilia och Matilda i snörummet som vi kallade det, för det var ungefär så mycket vi orkade bygga idag.


Och här är en flåsande, trött Alina. Jag fick först skotta upp snö för att bygga upp väggarna (självklart med hjälp av både Emilia och Matilda), sedan hämtade jag vatten och öste över väggarna för att fixera dem och slutligen finsprut med liten flaska på kaniga ställen. Jag är inte direkt vältränad, långt ifrån, men det är något jag måste ta tag i på det nya året. 


Så klart skulle det fikas i snörummet också.


Sen var det dax för lunch, och bara det - att planera lunch - är alltid ett dilemma. Idag blev det fisk och därefter såg jag en film (kommer att skriva om den framöver) och sedan bakade vi en mjuk pepparkaka.


Och så klart så skulle det fikas i kojan under trappan...hahahah...


Och jag då? Jag är helst slut. Klockan är inte ens fyra och jag skulle lätt kunna gå och sova en stund nu. Det är något jag inte gjort på länge, tagit en eftermiddags tupplur. Och det ska jag inte göra idag heller. Jag måste nämligen svira om från att se ut som jag gör på kortet nedan till en lite frächare variant av mig.
Ikväll blir det "Sound of music" på Konserthuset men härliga Therese och min Emilia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0