Bravader i nya Ishallen

Torsdagens eftermiddag spenderades i Nya Ishallen. Det var ett evigt packande innan vi kom iväg och när väl var på plats var det fem par skridskor som skulle på och hjälmar och vantar och skydd som skulle av och och och - när jag äntligen var klar med allt så sa Kristina att en vaktmästare stängt igen dörrarna till våra saker och fika. Jag åkte runt banan på darriga och ovana skridskoben för att leta rätt på vaktmästaren men han var puts väck. Och med vetskap om att barnen inom kort skulle bli fikasugna så fick jag ge mig på lite akrobatiska övningar...

Det var faktiskt inte det lättaste, riktigt svårt faktiskt att ta sig över med skridskor.



Yes, jag kom över, jag kommer strax tillbaka med alla kassarna. Tjingeling!
  

Jag langade över alla kassarna till Kristina som även tagit dessa upp-till-bevis-kort. Behöver jag nämna att hon skrattade?! Anyway - det var extra svårt att ta sig tillbaka över planket för det fanns inget fotfäste för fötterna, men skam den som ger sig.


Sen skulle vi ta oss över från ena sidan av isbanan till den andra med alla kassarna och det gick så fint så. Barnen fick sitt fika och jag och Kristina vårt kaffe.
  

Riktigt kul att stöta på Camilla i ishallen också:) som inte var beredd på att "Klick" bli fotad...haha..
Men det är ju så när man bloggar. Kameran är med hela tiden.


Efter att sockerbohovet stillats passade vi på att åka ett par rundor till på den fina isen. Det var lagom med folk, humöret var på topp och Emilia, Matilda, Elin, Ida och Ebba fick nog mersmak.
Kika in på Växjö Kommuns hemsida för att se öppettiderna och passa på att åka skridskor. Det är en riktigt härlig  aktivitetsutflykt:)
Tack härliga Kristina för att du står ut med mina bravader. Du såg själv idag. Sådant händer mig ideligen och numera kan jag inte mer än skratta åt det.
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0