Film-maraton

Jag har kommit in i en riktig filmperiod just nu. Det var längesedan jag såg så många filmer under en så kort period. När jag var singel så kunde jag ibland isolera mig en hel helg med massor av filmer och bara bege mig ut för att köpa chips eller hyra fler filmer. Något jag faktiskt saknat. Men nu när barnen kan aktivera sig en stund själva så har jag passat på att kika på de filmer jag skrivit upp på "Filmer att se" listan och här kommer fem av de elva jag sett. Alla dessa fem är bra på olika sätt och kan rekommenderas.
(Vill ni läsa om filmerna så kan ni gå in på imdb.com)

New In Town är en skön film. Dock lite seg emellanåt. Men det är en feel-good film. 3 av 5 Alinor ger jag filmen.


Änglavakt har en touch av övernaturligt men låt er inte skrämmas av det. Den var riktigt bra, precis som skådespelarna. (se till att ha snytpapper i beredskap) Den får fem av fem Alinor.


The Time Travelers Wife är en film som ibörjan får en att tappa tråden vid ett par tillfällen men den är så pass bra att man ändå vill fortsätta se den. Klarar man inte av "orealistiska" filmer så ska man inte se den men jag gillar sånt så jag ger den fyra av fem Alinor.


Coco avent Chanel var en riktigt bra - fransk - kostym film och handlar om just Coco Chanel, om tiden innan hon blev berömd. Just love! Fem av fem Alinor så klart.


Don't move är en italiensk film och den var gripande, vacker och gav en rejäl tankeställare om kärlek och förhållande. Den får också fem av fem Alinor




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0