Skrämd av oinbjuden gäst

Det är dan före dan och ingen känner för att göra något. Vi har fortfarande pyjamasen på. För en stund sedan då det var dags för förmiddagsfikat så skrämde mina barn mig till hicka. När jag kom in i köket så skrek båda flickorna: Vem är han och vad gör han vid vårt bord?!
Innan jag hann registrera att det var ett bus mina barn gjort så hann mina ben bli som géle och blicken for över köket för att hitta första bästa kavel eller kniv. Sedan brast de ut i skratt och skrek: Lurad!
Jag åt fyra mjuka pepparkaksbitar och tre ballerinakex för att sansa mig. Och med facit i hand så borde jag ha förstått att sådana varelser inte finns på riktigt. De finns i filmer som "IT" eller "Det", som det heter på svenska, och tack vare den filmen klarar jag inte av clowner längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0