Östra Lugnets gympasal med tre väggar

För cirka två år sedan startade jag en debatt om gymnastiksalen på Östralugnet. Vi fick dit sydostnyheterna som gjorde ett repportage om den öppna gympasalen med endast tre väggar.
Skolan har Utomhuspedagogik och det säger jag ingenting om, men att bygga en sådan fin skola med en gymnastiksal som man måste stänga der under ett par månader varje år är inte klokt!


Gymnastik för mig har alltid varit något jag tyckt varit roligt. Att få prova på olika sporter, att få hoppa plint och prova att svinga mig i ringar och rep. Jag ser inte tjusningen i att springa runt i klumpiga overaller och för det mesta bara leka "Under hökens vingar kom".
"Man ska ha kläder efter väder", säger lärarna på skolan. Ja, det är ju självklart, men hur skyddar man ett barn i minus tolv grader? ("Men vi har ju varma omklädningsrum i alla fall" - det är ju också en sak att säga!)
Om man nu vill ha utomhuspedagogik, varför inte då bara öppna en dörr och låta barnen vara ute och gymnastisera som barn gjort i alla tider?
Och - varför ska inte allmänheten kunna få hyra salen, då det råder brist på just salar? Kommunen har gjort en stor förlust och först nu anser jag att de insett deras misstag.
Rektorns ord: Blåser det österifrån så blåser det in snö och löv. Vi funderar på att sätta dit ett plexiglas.
Jag blir så arg rent ut sagt!
Betalar kommunen oss föräldrar för VAB dagar??? Bra fråga!
Igår hade sydostnyheterna ett inslag om gymnastiksalen. Ni kan se det på nätet om ni söker på Östra Lugnets gymnastiksal.
Ju mer jag tänker på det desto mer upprörd blir jag.

Kommentarer
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-15 @ 10:50:23
URL: http://www.grinders.se
Postat av: Cia

Ja varför skulle barnen inte kunna vara ute i 12 minus ?



Våra barn har gått på Äventyrets Uteförskola sedan den yngsta var 1 år. Det fungerar alldeles utmärkt !!!



Dom har varit friskare än många andra barn & dom älskar att få vara ute. det finns kläder efter väder.



Vill man inte ha sina barn på en sådan skola kanske man bör tänka efter både 1 6 2 ggr innan man placerar dom där ?



2011-01-18 @ 12:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0