I väntan på Idolfinal

Idag har jag försökt ta dagen som den kommer, men det var inte lätt för det fanns en del "måsten" som jag tog tag i. Har bland annat pysslat med barnen, spelat UNO, städat, tvättat, tränat in texten till Mikrofonkåt (fråga mig inte varför, jag tycker bara den är häftig) varit på Vårdcentralen för att få det konstaterat att båda mina flickor har ett hostigt virus som kan hålla i sig läääänge. Jag är själv på väg in i det. Har riktigt ont i halsen och allmät däven.
Men nu - nu är det äntligen fredag. Hela huset är rent, vi är nybadade och nu sitter vi i soffan, jag och flickorna och väntar på att Niklas ska komma hem med Thai mat. Sedan ska godisskålarna fyllas och intas med kaffet och jag tar mig nog en liten vickevire;). Det är Hotell Kantarell på tv just nu och Marimba, alltså, hennes skratt retar gallfeber på mig. Men jag försöker slå dövöronen till och frossar i stället i senaste numret av CHIC.



Fredagarna är familjekvällar. Jag älskar att pyssla om mina små och göra det mysigt för dom. De ska få äta maten framför tvn och sedan ska brasan tändas och vi ska hejja på våra Idoler. Det kommer att bli så spännande och jag avundas mina vänner som kommer att vara i Globen ikväll och se det live. Häfigt!

Ha en bra kväll alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0