-17 grader / varmt bad

Jag åkte iväg en runda till affären för att handla margarin. Bordsmargarin. Och det var ruggigt kallt ute, så där långt in i märgen kallt. Och vad brukar jag göra då? Lägga mig i ett varmt, supervarmt bad och det gjorde jag.
Men först måste jag bara höra vad DU brukar säga till det du brukar ha på smörgåsen. Är det margarin eller smör?
Det är en stående diskussion hos oss. Enligt mig är det margarin.
Det var en parantes.
Jag passade på att lägga en skön - ganska illaluktande - Algmask i ansiktet och sjönk sedan ner i det varma, citrudoftande överhettade badvattnet med senaste numret av CHIC. Och då kom paparazzin in och klickade av hur många bilder som helst på mig.

Och hur jag än bad och bönade så klickades det av mer och mer...


     


Och här är hon - självaste minipaparazzin:

Så när jag äntligen fick lite ro då var det dags att stiga upp. Jag kan inte ligga hur länge som helst för då blir jag helt konstig i huvudet av värmen och kroppen blir helt lealös.
Det blev dags för nattning med allt vad det brukar innebära och ikväll hade Matilda bestämt sig för att sova över i Emilias rum. Det var riktigt mysigt att ligga där på madrassen, alla tre, och läsa sagor.


En helt vanlig kväll med andra ord;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0