Smarteyes

På lunchen idag åkte jag snabbt ner till stan och hämtade ut mit recept på glasögon och gick vidare in till den nyöppnade butiken Smarteyes som ligger på Storgatan mitt emot Mc'Donalds.

Jag har under en längre period letat glasögon och jag vet inte hur många par jag lånat hem. När jag köper glasögon vill jag att det ska kännas helrätt. Färgen, formen, priset och på Smarteyes fick jag allt det! I lördags var jag på stan med barnen och provade ut ett par. Jag tog kort på mig själv för att i lugn och ro spana in mig i dem hemma. Man får nämligen inte låna med sig bågar hem.
Annika i butiken plockade fram fyra par som jag faktiskt gillade - alla fyra. Men det var ändå ett par som jag fastnade för och som jag beställde idag.
Det är sårbart att bara ha ett par glasögon och det har till och med hänt att jag inte hittat glasögonen och har fått använda mina solglas (som är slipade) då jag tittat på tv.
Åh...hahahha...jag glömmer inte just en kväll då jag satt och tittade på tv. Efter en stund så frågar jag min man om något är fel med tvn för jag tyckte bilden var så mörk och hur jag än försökte ljusa upp den så blev inte bilden bättre. Hans kommentar: Du kan ju prova med att ta av dig solglasögonen.
En typisk Alinagrej......

Här är de jag provade:
        

Jag tänker inte tala om vilka jag valde. Det får ni se när jag hämtar ut dem.
Ullis, som jag lunchade med idag fick sig en förhandstitt och hon gillade dem...trots att hon egentligen tyckte jag skulle tagit ett annat par. Jag vill inte vänta i 10 dagar - jag vill ha dem NUUUUUU!

Vill ni kika på deras bågar på nätet gå in på: http://smarteyes.se

Tack alla ni som kommenterat mitt inlägg om "Ska jag sluta blogga". Det glädjer mig att några tagit sig tid att ge mig feedback. Tankarna finns där och maler....ständigt....och än är inget beslut fattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0