Nattgäst

God förmiddag,

Igår bestämdes det att Matildas kompis Ebba skulle sova över. Och det har gått hur bra som helst och de är fortfarande sams. De har en fenomenal förmåga att kompromissa vilket jag tycker är rätt häftigt för deras ålder. Just nu sitter de och ritar "Mandala" och smaskar på ostbollar.


Kolla vad fina Mandalana blev (förmodligen fel pluralform men ni fattar).


Precis innan lekte de "Skola" då Emilia var med som fröken. Jag hörde dem läsa, skriva namn och sjunga och jag fnissade för mig själv åt deras "vuxenprat". Med tanke på hur de härmar oss så blir man ju lite fundersam. Är det verkligen så vi låter?
Själv har jag ägnat mig till att lägga klart ett pussel till och precis innan jag lade den sista pusselbiten kände jag en liknande saknad som då jag kommer till sista bladet i en bok jag gillat. Turligt nog så ligger det två pussel till och väntar på mig:)
  

Ingenting på agendan idag och det känns underbart!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0